sobota, 8 marca 2014

[641] http://music-the-world.blogspot.com/

Adres bloga: Music the world
Autor bloga: Amaya, Blue Melody
Oceniająca: Aithnne


1. Pierwsze wrażenie.

Wchodząc na bloga, od razu wiem, że znajdę coś o muzyce. To mnie bardzo cieszy, ponieważ muzyka jest ważnym elementem w moim życiu. Zobaczyłam stronę główną, a na mojej twarzy pojawiło się zdziwienie. Nazwa zachęcała, jednak nad stroną graficzną trzeba będzie jeszcze trochę popracować. Blog istnieje od dwóch lat, a wygląda jakby założyła go osoba bez doświadczenia w blogowaniu. Nie mówię złośliwie, ale gdyby tło wewnętrzne było bardziej kreatywne, byłoby znacznie milej. W internecie znajdziesz masę szabloniarni, które chętnie wykonają dla ciebie szablon. Proszę, zwróć na to uwagę.

Napis na belce "blog o muzyce" jest prawie niewidoczny. W to miejsce patrzy każdy, kto wchodzi na twój blog. Nie marnuj tak strategicznego miejsca, które może zachęcić do dalszego czytania. To, że blog jest o muzyce wskazują już dwa elementy. Zawsze możesz dodać tam cytat o muzyce lub swoją własną myśl. Dodaj coś, dzięki czemu czytelnik pozostanie dłużej na twoim blogu.

[5/10]

2. Grafika.

Tło wewnętrzne ciemne, mroczne. Tło zewnętrzne białe. Widzę, że zastosowałaś idealne kontrast i dzięki temu, wszystko jest przejrzyste, schuldne i trafione w dziesiątkę. Nie ma niczego gorszego jak zlewające się tła i czcionka, gdzie wszystko jest prawie niewidoczne. Tutaj wszystko jest dobrze dopasowane, nie trzeba wytężać wzroku, by dostrzec najmniejszy element. Całość jest estetyczna i bardzo ładna. Jednak, proszę, popracuj nad szablonem. Nie zmieniaj kolorystyki, ponieważ jest idealna.

[7/10]

3. Posty.

W postach używasz czcionki, która posiada polskie znaki. Bardzo dobrze. Zarówno czcionka jak i jej wielkość w każdym poście jest taka sama. Dzięki temu, po pewnym czasie blog oddaje swój charakter. Kolor czcionki zawsze ciemny niebieski. Tekst czyta się przyjemnie i bardzo dobrze go widać.

Mam odczucie, że każdy dodany post jest dokończony, a temat został wyczerpany. Piszesz treściwie, to co myślisz i za to masz dużego plusa. Nie sugerujesz się opiniami z innych blogów i piszesz swoje własne myśli na temat danych utworów. Styl pisania wymaga jednak skorygowania. Często zaczynasz zdania od spójnika i nagannie używasz ich w zdaniu. Jednak masz w pisaniu pewną lekkość, którą da się wyczuć. Nie używasz dużo emotikonów. Czytelnik nie jest zalewany masą zdjęć. Dobrze, że dodajesz teledyski do utworów, które oceniasz. Przyznam się, że dwa nawet wysłuchałam, ale nie przyznam się które. 

Ogromnym plusem jaki muszę dać jest chęć rozmowy z czytelnikiem. Pytasz o opinię, zachęcasz ich, próbujesz współpracować. Widać, że jesteś osobą otwartą.

Brakuje mi pewnego elementu. Dobrze, że piszesz o wielu rodzajach muzyki. Jednak dobrze by było, abyś wyjaśniła każdy rodzaj. Czy każdy wie czym różni się metal alternatywny od heavy metalu? Myślę, że tylko wtajemniczeni i słuchający tej muzyki. Piszesz, że metal kojarzy Ci się z "darciem mordy". Moim zdaniem nie powinnaś pisać recenzji utworów metalowych, gdy nie wiesz co jest genezą muzyki metlowej bądź R&B. Poczytaj troszkę o gatunkach muzycznych, to pomoże ci w ocenianiu ich.

Piszesz recenzję utworów muzycznych. Z góry wiadomo, że to, co tam napiszesz JEST TWOIM ZDANIEM, TWOJĄ OPINIĄ, TWOIM PRZEMYŚLENIEM, TWOJĄ MYŚLĄ czy SPOSTRZEŻENIEM. Strasznie mnie irytowało, że praktycznie w co drugim zdaniu dodawałaś: "ale to moje zdanie". Każdy wie, że TWOJE. Owszem, używasz sformułowań: "myślę", "uważam", "sądzę". To wystarczy, ponieważ wskazuje, że piszesz to ty. Nie musisz się usprawiedliwiać i bronić, że coś ci się nie podoba. Masz do tego prawo. Mam odczucie, że boisz się negatywnych komentarzy, więc aż tak zaznaczasz, że każdy może myśleć inaczej. 

Czasami wykazujesz się minimalnym obeznaniem w danym gatunku muzyki i nie znasz fachowych określeń.

[30/40]

4. Poprawność.

Muzonewsy

W zasadzie mam dla was jedno ogłoszenie i jedną małą prośbę, która będzie się z czymś wiązała. Chwilę później piszesz: I tu mam do was małą prośbę, która łączy się z następnym ogłoszeniem.
Czy jest prośba, która nie wiąże się z "czymś"? Pisząc, że masz prośbę nie musisz powtarzać, że się z czymś wiąże. Każdy wie co znaczy słowo "prośba", a jeżeli nie, to może to wywnioskować z dalszej części wpisu.

Pisać może każdy, gdyż ustawiłam opcję, że anonimowi też mogą pisać, a weryfikacja jest wyłączona, więc nie ma problemu.
Znacznie lepiej brzmi: Weryfikacja jest wyłączona, więc każdy może pisać. Pisząc, myśl co chcesz napisać. Przed publikacją przeczytaj wszystko jeszcze raz i staraj się korygować błędy.

Więc jedną rzecz możemy odhaczyć.
Więc trzymajcie kciuki, a ja będę z niecierpliwością czekała czy się zgodzą.
Więc to na tyle w tych Muzonewsach.
Więc o to i Miley Cyrus w piosence ,, We Can't Stop''.
Zaczynanie zdania od "więc" nie jest błędem, aczkolwiek wskazuje na ubogie słownictwo. Możesz użyć "tak więc", co wskazuje, że kończysz dany temat. Ten wyraz stosuje się raczej w języku potocznym. Staraj się go nie używać na początku zdania w swoich postach na blogu.

Drugi punkt to wywiady, ale tym razem z artystami muzycznymi. To planowałam już od początków bloga jednak nie wiedziałam za bardzo jak się za to zabrać i dzięki załodze z bloga zaufaj muzyce zdecydowałam się, że już niedługo napiszę do pewnego zespołu, który z pewnością kojarzycie i mam nadzieję, że mi odpiszą pozytywnie i uda mi się zrobić ten wywiad.
Nie pisz takich długich zdań, ponieważ gubisz się w nich i czasami zapominasz o przecinkach. 
Przed "jednak" powinien być przecinek. Za dużo razy stosujesz "i", "że" w zdaniu. Spójrz, jak wygląda moja wersja i porównaj ją ze swoją.
Drugi punkt to wywiady z artystami muzycznymi. Planowałam to od początku bloga, jednak nie wiedziałam jak się za to zabrać. Dzięki załodze z bloga "zaufaj muzyce" zdecydowałam, że niedługo napiszę do pewnego znanego zespołu. Mam nadzieję, że odpiszą mi pozytywnie i uda mi się zrobić z nimi wywiad.

Nagrodą byłoby reklamowanie zwycięskiego bloga, jednak czy chcielibyście takie coś.
Proponuję to rozdzielić i stworzyć dwa zdania np. Nagrodą byłoby reklamowanie zwycięskiego bloga. Czy chcielibyście takie coś?

K-pop

Jak zwykle czas na małą porcję informacji (których oczywiście nie ma zbyt dużo).
Nie musiałaś dodawać treści w nawiasie, ponieważ zdanie wskazuje na to, że informacji jest mało.

Katy B - 5 Am

Katy B mieliście szansę poznać w piosence ,, Lights on'' gdzie odgrywała dosyć małą rolę i krótko po tym, jak piosenka straciła na popularności, już nie mówiono o niej tak często. Jednak raz się żyje prawda? A Katy chce pokazać, że jest obecna na scenie muzycznej i chce na niej jeszcze długo pozostać.
Zaczynanie zdania od "a" nie jest zbyt stosowne i kolejny raz wskazuje na ubogie słownictwo. Zamiast tego możesz użyć przymiotnika, który odda charakter wokalistki i wzbogaci wypowiedź. Przykład: Ambitna/pracowita/gotowa na wszystko/kreatywna Katy chce pokazać, że potrafi utrzymać się na scenie muzycznej.

Czas na podsumowanie: Katy B na serio się tutaj postarała.
"Na serio" brzmi tu zbyt potocznie. Katy B na prawdę tutaj postarała się.

Miley Cyrus - we can't stop

Póki co, nie pokazała nic fajnego, zwłaszcza po występie na gali MTV VMA o którym mówi cały internet, a portale plotkarskie wręcz oszalały i gdzie nie wejdę to czy na facebooku, kotku czy nawet na youtubie: wszędzie jest Miley i jej skandaliczny występ, który mogłabym określić dużo gorzej, ale wolę się z tym wstrzymać.
Słowo "fajne" jest zbyt potoczne. Może użyj słowa: ciekawego, interesującego, godnego uwagi?

No tu Miley ma u mnie przerąbane.
Znów potoczne słowo "przerąbane". Nie wiem dlaczego tak napisałaś. Nie możesz przecież pojechać do niej i ją pobić czy wykrzyczeć jej w twarz, że jej nowy teledysk jest beznadziejny. W tym miejscu możesz stwierdzić, że twoja opinia tej piosenki nie będzie dla Miley przychylna.

Rebecca Black feat Dave Days - Saturday

Moim zdaniem ,, Saturday'' i ,, Friday'' to dwa różne utwory i widać że tym razem jest jakiś postęp. 
Jeżeli bierzesz coś w cudzysłowie nie rób spacji po tym znaku. Przed "że" powinien być przecinek.
O spacji jeszcze wspomnę w tym punkcie.

Jest jakby wtopiona w tło, śpiewa cały czas to samo, więc praktycznie nie wiadomo jak ona śpiewa tak naprawdę.
Przed "jak" postaw przecinek.

Sleeping With Sirens - If You Can't Hang

Nie chcę wokalisty obrazić, po prostu mam takie wrażenie, że, kiedy próbuje wyciągać wysokie dźwięki to jego głos nabiera takiej dziwnej barwy, że tak się wyrażę i gdy za pierwszym razem się słucha tej piosenki, słuchacz myśli, że to dziewczyna, a nie chłopak.
Tutaj chyba pobiłaś rekord "że" w zdaniu. Przypomnę jeszcze raz: buduj proste zdania z jednym, dwoma orzeczeniami. Przy większej ilości stosujesz mnóstwo spójników.

Myślę, że tu chciał wyrazić to co napisałam powyżej i pokazać swoje uczucia. Jeżeli tak, to mu się to udało.
Po "wyrazić" powinien być przecinek. 

Black Veil Brides - Knives and pens

Tym razem jest to rodzaj muzyki, który... no cóż, są to trochę moje klimaty, choć musiałam być naprawdę wytrwała, żeby wysłuchać tej piosenki. Tylko proszę nie myśleć, że z góry mówię, że piosenka nie jest dobra!
W takim razie są to twoje klimaty czy nie? Zamiast "choć" użyj słowa "ale". W drugim zdaniu drażni podwójne zastosowanie "że". Zamiast drugiego zastosuj w zdaniu "iż".

Black Veil Brides- od razu skojarzyłam sobie skąd znam ten zespół.
Po "sobie" postaw przecinek.

Nawet do głowy mi wtedy nie przyszło, aby wysłuchać tą piosenkę, nie wiem dlaczego. 
Tę piosenkę.

Nie mówiąc o solówce, która była zarąbista, za co jest kolejny plus.
Znów używasz słowa potocznego "zarąbista".

Jest mnóstwo osób, które mają na przykład inne poglądy, inaczej się ubierają- wielu z was pewnie takich ludzi spotkało  i niestety właśnie przez to, że są ,,inni'' są wyśmiewani, przez co nie mogą być sobą i się zamykają w sobie.
Moja wersja: Jest mnóstwo osób, które mają inne poglądy i ubierają się inaczej od nas.* Przez to mogą być wyśmiewani, a w konsekwencji zamykają się w sobie.
*Moim zdaniem musisz dodać to, że ubierają się inaczej od NAS. W Polsce 100% młodzieży nie ubiera się tak samo. Jedna dziewczyna nie założy neonowej sukienki i będzie się wyśmiewać z dziewczyny, która ją nosi. Głupi przykład, ale mam nadzieję, że zrozumiałaś o co mi chodzi. ;)

Czasem złośliwość ludzka nie zna granic, a to, że ktoś jest inny to idealny pretekst do naśmiewania się z kogoś. 
Nie musiałaś dodawać "kogoś" za końcu zdania.

To jest według mnie plus, a te osoby nich uważają co uważają: ja wiem swoje i oni wiedzą swoje. Proste.
Niech.

Hayley Williams feat Zedd - Stay the night

Hayley działa we wszystkie strony i podczas tego eksperymentalnego okresu jest o niej i Paramore, dosyć głośno, dlatego nie zdziwię się, po raz kolejny widząc ją samą lub resztę zespołu na okładce kolejnego czasopisma. 
Po "Paramore" nie powinno być przecinka. Powtarzasz określenie "kolejnego". Odrzuć drugie, albo zmień. Proponuję: popularnego, znanego, czytanego przez was czasopisma.

Jest to producent muzyki electro-house, a drogę do sławy otworzyło mu zwycięstwo w konkurse Beatportu pt. ,, Armand van Helden- Strictly Rhythm Remix Contest'', a potem już tylko wspinał się po szczeblach kariery, dzięki czemu współpracował on z takimi gwiazdami jak Lady Gaga, Black Eyed Peas czy P. Diddym.
Znów zastosowałaś dwa razy spójnik "a". Pisz krótsze zdania, nie będziesz się gubić. Moja propozycja:
Jest to producent muzyki electro-house, a drogę do sławy otworzyło mu zwycięstwo w konkurse Beatportu pt."Armand van Helden - Strictly Rhythm Remix Contest". Potem już tylko  wspinał się po szczeblach kariery, dzięki czemu współpracował on z takimi gwiazdami jak Lady Gaga, Black Eyed Peas czy P. Diddym.

Tekst jest oklepany, a poza tym utwór z czasem staje się monotonny i mimo tego, że wielu ludzi ocenia go pozytywnie, to jestem na 90% pewna, że po kilku tygodniach większość zapomni tego singla i to będzie tyle w tym temacie.
O tym singlu, o tej piosence, o tym utworze. 

Ale jak się nauczyłam, aby coś osiągnąć trzeba ciężko pracować, ale i mieć cierpliwość, której powoli mi zaczyna brakować, ale staram się. 
Ale, ale, ale. Znowu tego nadużywasz w zdaniu. Moja propozycja: Nauczyłam się, że aby coś osiągnąć trzeba ciężko pracować i mieć cierpliwość. Powoli mi jej brakuje, ale staram się.

Bring Me The Horizon - Can you feel ma heart

Jeżeli nie lubisz momentami ostrych zagrań na gitarze czy mocnego krzyku ( albo debilnych teledysków, do których ten się zalicza), to nie jest to muzyka dla ciebie, chociaż w pewnym sensie da się do tego przyzwyczaić. 
"Mocny krzyk", który wykonuje Olivier, fachowo nazywa się growl. 

Zamówienia

Musicie też napisać KTO ma ocenić daną piosenkę, ponieważ dołączyła do nas Amaya to także ona przejmie pałeczkę. Będziemy we dwie i wybieracie.
Musiałam chwilkę pomyśleć, zanim zrozumiałam o co tu chodzi. Skoro do was dołączyła Amaya to znaczy, że reszta nie pisze recenzji piosenek? Tu powinnaś sama zastanowić się, co chcesz przekazać czytelnikowi. I czy nie powinno być "wybierajcie"? Pisz konkretniej.

W "o sobie" piszesz:

Miła, nieśmiała, sympatyczna, ciekawska, kochaaaaaaaaam muzykę i książki oraz interesuję się historią. Bardzo mitologią grecką. Uwielbiam pisać opowiadania i pisać o muzyce.
Lepiej by brzmiało: Interesuję się historią, a w szczególności mitologią grecką.
Powtórzyłaś słowo "pisać". Proponuję: Uwielbiam pisać opowiadania i o muzyce.

Marzę o tym, aby zmienić pisanie w Polsce, aby było na takim poziomie jak przykładowo w USA. Ogólnie kocham USA i język angielski.
Znów powtarzasz słowo, tym razem "aby". Proponuję: Chcę zmienić pisanie w Polsce, aby było na wysokim poziomie, jak np. w USA.

Jedno mało sprostowanie. ;)
Większość osób nie rozumie, czym się rożni manga od anime. Ja tam tylko wiem, że manga to te jakby komiksy, a anime to te filmy, ale specjalistką od tego nie jestem.
Jako przedstawicielka osób oglądających anime muszę powiedzieć, że masz rację. Manga - komiks, anime - film/serial.



Ostatnia i ważna rzecz.
Przypatrz się, gdzie powinno stawiać się spacje.

Koniec pierwszego zdania. Początek drugiego zdania.
Ten (nawias) jest dobrze wpisany. 
Zauważ, że nie ma spacji zaraz po nawianie otwierającym.


[10/20]


5. Ramki.

Po prawej stronie możemy zobaczyć innych muzomaniaków, statystykę, archiwum oraz etykiety poszczególnych gatunków muzyki. Brakuje mi przedstawienia prowadzących blog. Bardzo skromnie. Wydaje mi się, że jednak niczego więcej tutaj nie trzeba dodawać.

[3/5]


6. Dodatkowe punkty.

Nic nie dodaję, nic nie odejmuję.

[0/4]

Zdobyłaś 55 punktów.
Otrzymałaś ocenę dostateczną (3).


7 komentarzy:

  1. Szczerze to nawet zapomniałam, że zgłaszałam u was bloga, bo trochę już czekałam, ale i tak bardzo dziękuję za fatygę.
    Tak wiem, te spójniki: muszę to poprawić. Oraz inne błędy, co niestety odbija się także w moich innych pracach, choć staram się to jakoś naprostować. Co do tego napisu to w zasadzie chciałam go usunąć, ale co rusz zapominam. Co do tego, że co rusz podkreślam że to moje zdanie to fakt z przeszłości, że ktoś się mnie czepiał oraz chcę unikać pewnego rodzaju kłótni. Często natykam się na kłótnie na temat muzyki oraz tego, kogo opinia jest najlepsza, dlatego staram się to podkreślać, aby unikać tego rodzaju sytuacji.
    Co do szablonu, to tu już próbowałam, wierz mi, ale talentu do szablonów nie mam. Ostatnio cudem udaje mi się zwrócić uwagę jakiejś szabloniarki, aby zrobiła mi szablon, bo jest duża liczba chętnych, a ostatni szablon to była jakaś klapa. Rozumiem, że jest dużo osób, ale ostatnio zostawałam pod wszystkimi postami prośby i cudem jedna szabloniarka zwróciła na mnie uwagę. Spróbuję jeszcze raz z tym blogiem, ale zgaduję że poczekać to poczekam bardzo długo. Nie chcę dodawać dużo informacji o mnie i o Amayi, bo raz: nie chcę mieć zapchanego paska a dwa, że w zasadzie mało kiedy kogoś takie coś interesuje, chyba że to już się zmieniło, bo wcześniej tak było. Może dodam jakąś zakładkę, jak to niektóre blogerki robią, jeszcze zobaczę.
    Eh chyba pomyślę o ,,zatrudnieniu'' kogoś na betę, bo z tymi moimi błędami mam niemały problem. Postaram się wszystko popoprawiać i się zastosować do twoich uwag. Na serio bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Wystarczy, że troszkę popracujesz i wszystko będzie dobrze. Widać w Tobie chęci. To zrozumiałe, że podkreślasz swoje zdanie, jeśli taka sytuacja miała miejsce. Ignoruj ludzi, którzy nie potrafią z kulturą wyrazić swojej opinii. I dziękuję za komentarz do mojej oceny. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za ocenę. Niestety widać, że moje błędy w pisaniu opowiadań przenoszą się także na pisanie recenzji (chodzi mi o mowę potoczną) i muszę nad tym sporo popracować. A sytuacja jako tako nie miała miejsca, aczkolwiek wolę się przed tym ustrzec. Często jak szukam informacji do postów natykam się na tego rodzaju dyskusje i wolę uniknąć tych sytuacji na moim blogu.

      Usuń
    2. Naprawdę bardzo dziękuję, pozdrawiam i życzę weny :D

      Usuń
    3. Widzę, że jesteś na stażu, mam nadzieję że zostaniesz tu na stałe. Życzę powodzenia

      Usuń
  3. Ja również życzę powodzenia w pisaniu i bardzo dziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń