niedziela, 8 września 2013

[601] http://milosc-i-fcb.blogspot.com/

Adres bloga: milosc-i-fcb
Autorka: natalia08081
Oceniająca: Roza

1. Pierwsze wrażenie
Krótki, prosty adres, od razu wiadomo, o czym będzie blog. Napis na nagłówku to kopia adresu, tyle że w języku angielskim. Mam nadzieję, że cytat na nagłówku wymyśliłaś sama, bo w innym wypadku jest niepoprawnie zapisany. Kropka na jego końcu jest zbędna.
Na pasku bocznym nie ma nic zbędnego. No, prawie. archiwum, kilka słów o Tobie oraz obserwatorzy są przydatni, ale po co Ci statystyki? Przeciętnego czytelnika nie interesuje jego numerek, a jeśli koniecznie chcesz się pochwalić liczbą wyświetleń, daj ten gadżet gdzieś niżej.
Krótko mówiąc, pierwsze wrażenie jest dobre, mogłabyś pozbyć się statystyk.
9/10

2. Grafika
Na nagłówku widnieje zdjęcie jakieś dziewczyny oraz chłopaka - prawdopodobnie bohaterów opowiadania. Jestem bardzo ciekawa, co na środku robi ten tygrys, bo jak na razie nic nie wskazuje na to, że będzie występował w opowiadaniu. Ogółem nagłówek jest ładny, szkoda tylko, że kwiaty i napis utrudniają rozszyfrowanie napisów na kartach. Powinnaś zmienić kolor tej czcionki na jakiś bardziej wyraźny.
Skoro już mowa o czcionce,  to ta, którą wybrałaś do głównej treści, niestety nie ma plusów. Biały na żółtym nie jest zbyt przyjemny dla oczu, a wielkość czcionki sprawia wrażenie, jakbyś chciała napisać jak najmniej, ale rozdział miałby być jak najdłuższy. 

10/15

3. Treść
Prolog
Krótki prolog, przedstawiający nam główną bohaterkę. Nie ma w niej nic oryginalnego, wydaje się być pisany na szybko. Nie wiemy o bohaterce nic - gdzie wiek, imię, opis wyglądu? Nie, zaraz, imię jest. Bohaterka ma (chyba) na imię Ania. Dialogi są sztuczne i nierealne, nie ma opisów wyglądu bohaterów, ich uczuć oraz miejsc. Wiemy, że jest szpital z białymi ścianami i czymś do siedzenia. Mam nadzieję, że kolejne rozdziały będą trochę ciekawsze.

Rozdział 1
Szczerze mówiąc, rozczarowałam się. Nie ma opisów, dialogi nadal są, jakie były, o bohaterce wciąż nic nie wiemy. Dodałaś zdjęcie, ale ono nie byłoby konieczne, gdyby w rozdziale znalazł się opis tego domu. Nie ma tu co oceniać. Opowiadanie ciężko się czyta, Twój styl jest niezbyt zachęcający. 

Rozdział 12
W opowiadaniu wszystko się miesza, powinnaś wyraźnie zaznaczać, z czyjej perspektywy akurat piszesz. Poza tym nie widzę żadnej poprawy w Twoim stylu pisania. Tak samo opisy i dialogi - wszystko nadal jest takie same, nie widzę żadnych postępów. 

Przyszedł czas podsumować treść. Twój styl jest ciężki, sprawia, że opowiadanie niezbyt przyjemnie się czyta. Opisów nie ma w ogóle. Dotychczas nie wiem, jak wyglądają bohaterzy. Dialogi są strasznie sztuczne, akcja jako taka jest, ale strasznie przewidywalna. Najbardziej brakuje mi to tych opisów, bo to jedna z najważniejszych rzeczy w opowiadaniu. Mogę Ci poradzić tylko jedno - ćwicz. W wolnych chwilach opisuj to, co widzisz bardzo dokładnie. Każdy kiedyś zaczyna, czasem lepie, czasem gorzej, ale jeśli ktoś ćwiczy i się stara, to zawsze widać.

5/30

4. Poprawność
Prolog
,,Niby takie proste słowo a jak rani... Najgorsze słowo jakie może człowiek w życiu słyszeć.'' - Niby takie proste słowo, a jak rani... Najgorsze, jakie może człowiek w życiu słyszeć.
,,wybrałyśmy się na zakupy w sklepie mama zemdlała, karetka zjawiła się szybko i już po 20 minutach mama była w szpitalu.'' - Wybrałyśmy się na zakupy. W sklepie mama zemdlała, karetka zjawiła się szybko i już po dwudziestu minutach mama była w szpitalu.
,,A teraz siedzę i czekam na jakieś wieści'' - zdań nie zaczynamy od A!
,,Te wszystkie białe ściany ten zapach przytłaczają mnie'' - w tym zdaniu nie ma ani krzty logiki.
,,Siedzę i czekam tylko tyle mi teraz pozostało, po moich'' - Siedzę i czekam. Tylko tyle mi teraz pozostało. Po moich.
Błędów interpunkcyjnych jest bardzo dużo. Nie będę ich więcej wypisywać, polecam za to ten poradnik. Pamiętaj też, że liczby piszemy słownie. Nie będę cały czas tego powtarzać, po prostu przejrzyj rozdziały pod tym względem i popraw, dobrze?

Rozdział 1
Źle zapisujesz dialogi. Radzę znaleźć jakiś poradnik i zastosować się do niego.
,,zabrać z tond ten telefon'' - stąd. Zapamiętaj to.

,,-Paweł-powiedział i podał mi rękę.
-Ania-powiedziałam i uścisnęłam jego dłoń.'' - powtórzenie, poza tym zły zapis dialogu.
,,usłyszeliśmy głos stewardessy'' - kropko? Kropko, gdzie jesteś?
,,-Dokąd zawieść ?-zapytał miły starszy mężczyzna.
-Zna pan dobry hotel niedaleko Camp Nou ?'' - zły zapis dialogu, a przed znakami interpunkcyjnymi nie stawiamy spacji. Ten błąd się powtarza, nie będę go w kółko zaznaczać.


Rozdział 12
,,Po 15 minutach badania mnie powiedział.'' - Po piętnastu minutach badania powiedział mi.
,,Znalazłem Cię, leżącą za jezdni.'' - a może na?
,,że te piekło się skończyło'' - to piekło.

Błędów jest bardzo wiele. Powinnaś popracować nad stawianiem przecinków oraz zacząć pisać liczby słownie. Zapamiętaj również, że przed znakami interpunkcyjnymi nie stawiamy spacji. Dobrym wyjściem byłoby znalezienie dobrej bety, która sprawdzi Twoje teksty i zmniejszy liczbę błędów. Możesz również zacząć czytać rozdziały przed publikacją i starannie poprawiać błędy, które wtedy zauważysz.

3/15

5. Bohaterowie
Bohaterowie po prostu są, ale nie mają wyglądu ani konkretnych uczuć. Nie wiem, co mam o nich sądzić, bo nic o nich nie wiem.

1/7

6. Ramki
Strona główna - po co Ci ona, skoro kliknięcie na nagłówek również do niej przekierowuje?
SPAM - konieczne na każdym blogu.
Informowani - myślałam, że do tego służy opcja ,,obserwuj".
Bohaterowie - czyli ich wiek, imię i dosłownie trzy słowa o tym, kim są. Może trochę bardziej się rozpisz?
Moja twórczość - spis Twoich blogów przydatne.

2/5

7. Punkty dodatkowe
-2, za usunięcie linku do ocenialni wtedy, gdy już zaczęłam pisać ocenę i prawie ją skończyłam. Jeśli chciałaś zrezygnować z oceny, mogłaś napisać to pod kolejką.

-2/4

Czas na zsumowanie punktów. Uzyskałaś ich 38/86 i dostajesz ocenę dopuszczającą.

 Szczerze mówiąc, powinnam wystawić Ci odmowę, ale poświęciłam tej ocenie trochę czasu i nie chciałam, by moja praca poszła na marne. Na przyszłość nie kasuj nagle linku. 

2 komentarze:

  1. "Dotychczas nie wiem, jak wyglądają bohaterzy" -> A nie powinno być: "bohaterowie"?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozo, martwi mnie, że pierwszemu wrażeniu poświęcasz więcej miejsca w ocenie niż treści.

    OdpowiedzUsuń